דף הבית >> בלוג >> 8 עובדות מטרידות שלא ידעתם על באמפרים (פסי האטה)

8 עובדות מטרידות שלא ידעתם על באמפרים (פסי האטה) 

כולנו מכירים את הבאמפרים המוצבים בכבישים העירוניים במטרה להאט את התנועה, אך מעבר להיבט הבטיחותי (שגם הוא שנוי במחלוקת), מסתבר שאותן הגבשושיות מאספלט יוצרות גם לא מעט בעיות.

נדון בכמה מהן
 
  1. שינויי הגובה הפתאומיים גורמים (גם במהירות נמוכה) לעומס ישיר על מערכת המתלים של הרכב. עומס פירושו יותר בלאי, ויותר בלאי משמעו כסף לתיקונים. מעבר לכך, מערכת מתלים "עייפה" ולא תקינה - מקטינה את רמת הבטיחות של הרכב.
  2. המעבר מעל באמפרים במהירות קצת יותר גבוהה מזחילה, מייצרת כוחות הלם שמגיעים דרך מערכת המתלים גם למרכב המכונית. וכמו כל חומר, גם יכולת המרכב לשאת חבטות - מבלי לשנות צורתו או לאבד מיכולתו - מוגבלת.  
  3. בכל מפגש עם באמפר, אותן חבטות אשר מפעילות לחצים ברכב גורמות גם להשתחררות ברגים, עומס על המפרקים, מתיחת גומיות, שחיקת מסבים וכן פגיעה בצמיגים הגורמת להם לאבד מחוזקם המבני.
  4. בניית באמפר שלא לפי המלצת התקן (שכיח מאוד בישראל) עלולה לגרום לפגיעה באגן השמן של הרכב ולטפטוף שמן על הכביש, אשר מעבר לתיקונו היקר במוסך, מייצר גם סכנת החלקה.
  5. כלי רכב בעלי מרווח גחון נמוך עלולים (גם בנסיעה איטית) לפגוע עם פגוש הרכב בכביש ולגרום לנזק משמעותי ועלות תיקון גבוהה.
  6. שינויי המשקל בשל הבלימה והמעבר על פני הבאמפרים פוגעים גם בתשתיות הדרך. כל כלי רכב גורם לגלי הלם בקרקע, הורס את יסודות הכביש ועלול אפילו לגרום לנזקים לבתים וחומות סמוכים"
  7. האטה והאצה לסירוגין מגדילות את צריכת הדלק, את רמת הגזים הרעילים וכך גם את זיהום האוויר.
  8. מחקרים גילו כי פסי האטה מסיחים את דעתו של הנהג ופוגעים לו בריכוז. במקום להביט קדימה ולזהות מפגעים בטיחותיים, הנהג מעביר את כל ריכוזו לשינוי בכביש.
כדאי לחשוב על כל אלה לקראת המפגש עם הבאמפר הבא.
נסיעה טובה! 
 
SPACCER עולמי
יבואן בלעדי
פישר סוכנויות - אילן ומיכל פישר

טלפון:  054-5533107
דוא"ל: 
office@spaccer.co.il
 
התכנים באתר מוגנים בזכויות יוצרים ©     •    מפת האתר
.